Tweets lezen op Adidas sportschoen

0
42
Adidas liet een sportschoen ontwerpen waarmee atleten de berichten van hun sociale netwerksites op een LCD-schermpje kunnen aflezen.

Lopen bij de volgende Olympische spelen de atleten voortdurend naar hun sportschoenen te staren? Een ontwerp voor een sneaker van de Britse designer Alex Nash, beter bekend onder zijn pseudoniem Nash Money, kan ervoor zorgen. In opdracht van Adidas en Samsung, sponsors van de Olympics, ontwierp hij de Social Media Barricade.

Adidas Social Media Barricade

Adidas Social Media Barricade (© ; licentie: )


De sportschoen die Nash ontwierp is een aangepaste Adidas adiPower Barricade en heeft een tweelijnig LCD-schermpje ingebouwd, naast een Arduino-eenheid. Op het schermpje verschijnen updates van Twitterberichten. Fans kunnen zo atleten op de piste zelf nog aanmoedigen en ze met Twitterberichten naar de overwinning tweeten. En om hun overwinning te vieren kunnen atleten dan weer de drie iconische Adidas-strepen laten oplichten. Nash heeft ze immers uitgerust met led’jes die van kleuren kunnen veranderen.

Het ontwerp voor de Twitterschoen is te zien in de Adidas Media Lounge in London. Je kan er zelfs berichten naar verzenden via Twitter en @adidasbarricade. Of de Twitterschoen meer is dan een publiciteitsstunt van Adidas zullen we over vier jaar weten.

http://www.youtube.com/watch?v=4t6ypBxryjY

Vorig artikelSlimme Samsung compactcamera met hoogwaardige lens en WiFi
Volgend artikelNieuwe tabletlijn van Archos in slank design
Ludo Schildermans
Ludo Schildermans is schrijver. Zijn recentste roman is De reis van de hofarts (samen met Jozef Schildermans) onder de auteursnaam L.J. Schildermans gepubliceerd bij Uitgeverij Houtekiet.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Schrijf je reactie!
Vul hier je naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.